بلاگ وبسایت دایره - مرجع تخفیف های تهران

آخرین مطالب

در کشور ما وب سایت های خرید گروهی چندسالی است شروع به فعالیت نموده اند و رشد روزافزون این وب سایت ها – چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی – نشان دهنده اقبال جامعه به این شیوه نوین خرید می باشد. از علت های مهم اقبال کاربران ایرانی به این شیوه خرید می توان به وضعیت خاص اقتصاد ایران در این سال ها، تمایل ذاتی ایرانیان به چانه زنی و گرفتن تخفیف از فروشنده، فشردگی زمانی و گستردگی دامنه انتخاب های کاربران در حوزه خدمات اشاره کرد.

رشد تعداد وب سایت های تخفیف گروهی در سال گذشته به نحوی بود که کاربران در انتخاب وب سایت های تخفیف دهنده نیز دچار سردرگمی می شدند. تعداد بالای وب سایت ها ضربدر تعداد بالای تخفیف های عرضه شده در هرکدام از این وب سایت ها ضربدر نرخ بالای ارسال ایمیل توسط هرکدام از آنها، کاربران را به نقطه ای می رساند که کاربران را در انتخاب خدمات و محصولات مورد نیاز و مورد علاقه خود دچار سردرگمی می کرد. از طرف دیگر گستردگی جغرافیایی کلان شهرهایی نظیر تهران، امکان استفاده هر کاربر از تمامی پیشنهادهای عرضه شده در وب سایت ها را از بین می برد. برای روشن شدن این موضوع فرض کنید در حال حاضر در حدود 40 وب سایت فعال در حوزه خرید گروهی در شهر تهران فعالیت می کنند و به طور متوسط هرکدام از این وب سایت ها در طول روز 10 تخفیف جدید به کاربران خود عرضه می کنند. مطمئناً بررسی 400 تخفیف در روز و دریافت تعداد زیادی ایمیل از طرف هرکدام از این وب سایت ها، خوشایند هیچ کاربری نیست.

وضعیت فوق الذکر ما را بر آن داشت تا خدمتی در جهت تسریع و تسهیل فرآیند تصمیم سازی خریداران تولید کنیم.

دایره به دنبال آن چیزی است که مطلوب شماست. ایجاد امکانات متعدد تفکیک تخفیف ها به ازای هر کاربر هدف اولیه شکل گیری دایره بود. مواردی نظیر محل زندگی، محل کار، علاقه مندی های فردی، میزان تخفیف، جنسیت و ... فاکتورهایی بود که دایره برای رسیدن به تخفیف های مطلوب شما در نظر گرفت.

دایره چگونه کار می کند؟

دایره هرروز به صورت کاملا خودکار فضای اینترنت را بدنبال تمامی تخفیف های موجود جستجو میکند . در این جستجو دایره صد ها تخفیف از چندین سایت مختلف مانند نت برگ و تخفیفان و .. را پیدا میکند . سپس همه آنها را بررسی و بر اساس موضوع دسته بندی میکند و به صورت تفکیک شده به شما نمایش میدهد .

وب سایت هایی که در حال حاضر دایره تخفیف های آنها را جمع آوری می کند به شرح زیر است :

نت برگ

تخفیفان

دابی

آف چی

بایکس

تخفیکس

گلدتگ

تخفیف یاب

بست برگ

هم خرید

شادیاب

مستر تخفیف

یاس یار

آف دون

آلینجا

تخفیف برتر

تخفیف یار

کالاآف

ادامه مطلب

با رشد روزافزون تکنولوژی و ایجاد زیرساخت هایی نظیر اینترنت، شیوه کلاسیک خرید و فروش نیز دست خوش تغییراتی شده که خرید گروهی یکی از نمونه های موفق این قسم تغییرات است.

خرید گروهی (Group marketing) به مدلی از کسب و کار اطلاق می شود که در آن فروشنده، پیشنهاد خود را با درصد معینی از تخفیف در وب سایت های خرید گروهی برای مدت محدودی عرضه می کند و خریداران از طریق این وب سایت ها اقدام به خرید کوپن تخفیف می کنند. در این مدل کسب و کار، فروشنده، وب سایت واسط و خریدار، هریک به نحوی ذی نفع محسوب می شوند. از منظر فروشنده، کسب تعداد زیادی از مخاطبین جدید، رسیدن به تعداد بالای فروش و گردش مالی قابل توجه در بازه کوتاهی از زمان، امکان تبلیغ محصولات و خدمات با صرف هزینه کم (کاهش سود فروش)، امکان پر کردن بازه های زمانی کم مخاطب (به عنوان مثال تورهای مسافرتی در فصل امتحانات مدارس) و ... منافع اصلی در این مدل به حساب می آیند.

از منظر خریدار نیز امکان استفاده از محصولات و خدمات مورد نیاز با تخفیف قابل توجه (در برخی از موارد بالای 90% تخفیف)، امکان بررسی محصولات و خدماتی که تاکنون آنها را امتحان نکرده، با قیمت بسیار کمتر و طبیعتا ریسک پایین تر، امکان شرکت در فعالیت های گروهی با دوستان و یا جمع خانواده که هزینه بسیار پایین تری برای مجموعه فوق الذکر در بر دارد و ... از مزایای اصلی این مدل کسب و کار به حساب می آید.

به عنوان مثال یک رستوران ایتالیایی از کیفیت محصول و خدمات خود اطمینان دارد ولی به علت بودجه محدود برای تبلیغات و همچنین اینرسی کاربران برای تست غذاهای جدید، تعداد مشتریان کمی را به خود جذب کرده است. این رستوران با عرضه یک تخفیف چشم گیر در یک سایت خرید گروهی (مثلاً 70 درصد تخفیف) کاربران را ترغیب به استفاده از محصولات خود می کند. شاید در منظر اول رستوران از این تخفیف بالا متضرر گردد ولی اگر این تخفیف باعث تبدیل حتی نیمی از مشتریان این تخفیف به مشتریان دائمی شود، با هزینه ای بسیار کمتر از تبلیغات محیطی، رستوران درجذب مخاطب موفق عمل کرده است. خریداران نیز با صرف هزینه ای بسیار اندک، هم تجربه ای جدید کسب نموده و هم با یک رستوران خوب آشنا شده اند که در آینده می توانند در برنامه تفریحی خود آن را نیز بگنجانند.

از آنجایی که عمده وب سایت های خرید گروهی، طیف وسیعی از مخاطبین را به خود جذب نموده و تقریباً در تمامی حوزه های خدمات حضور دارند، تعداد کاربران این وب سایت ها عدد قابل توجهی است و این امر احتمال موفقیت فروشنده ها را در جذب کاربران جدید به شدت افزایش می دهد. به عنوان مثال گروپان به عنوان موفق ترین نمونه وب سایت های خرید گروهی در دنیا،توانسته از سال 2008 که آغاز به کار نموده تا انتهای سال 2010 بیش از 35 میلیون کاربر ثبت نام شده در سراسر دنیا کسب کند که این جامعه مخاطبین پتانسیل بسیار بالایی برای عرضه خدمات و محصولات هر نوع کسب و کاری قلمداد می شود.

alt text

ادامه مطلب

بلاگ دایره از امروز همراه شما خواهد بود. سعی ما بر آن است تا در این بلاگ شما را با مزایا و معایب خرید گروهی و تمامی پدیده های پیرامونی این شیوه خرید آشنا کنیم.

ادامه مطلب